پالس اکسی‌متر چیست؟

پالس اکسی‌متر

پالس اکسیمتر یک وسیله کوچک و سبک وزن است که برای نظارت بر میزان اکسیژن موجود در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار غیر تهاجمی بدون درد به نوک انگشت شما متصل می شود، با ارسال دو طول موج نور از طریق انگشت برای اندازه گیری ضربان قلب و میزان اکسیژن موجود در بدن.

پالس اکسیمتر به شما چه می گوید؟

پالس اکسیمتری تستی است که برای اندازه گیری سطح اکسیژن (اشباع اکسیژن) خون استفاده می شود. این یک اقدام آسان و بدون درد است که چگونه اکسیژن به خوبی به قسمت هایی از بدن شما از قلب شما منتقل می شود، مانند بازوها و پاها.

خوانش نرمال روی یک پالس اکسیمتر انگشتی چیست؟

خوانش های عادی پالس اکسیمتر معمولاً بین 95 تا 100 درصد است.

پالس اکسی‌متر

از کدام انگشت برای پالس اکسیمتر استفاده می شود؟

انگشتان میانی معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند، اما تحقیقات کمی در مورد تفاوت های بین نتایج حاصله از اندازه گیری رو انگشت های مختلف وجود دارد.

سطح اکسیژن خطرناک چیست؟

هرچه میزان اکسیژن پایین تر باشد، هیپوکسمی (هایپوکسیمیا) شدیدتر است. این می تواند منجر به عوارض در بافت ها و اعضای بدن شود. به طور معمول، PaO2 زیر 80 mm Hg یا SpO2 زیر 95 درصد “پایین” در نظر گرفته می شود.

پالس اکسی‌متر

دو عدد نمایش داده شده روی پالس اکسیمتر چیست؟

پالس اکسیمتر یک وسیله پزشکی مفید است که از دو فرکانس نور برای تعیین درصد هموگلوبین موجود در خون اشباع شده با اکسیژن یا میزان اشباع اکسیژن استفاده می کند. هنگامی که اشباع اکسیژن با استفاده از پالس اکسیمتر اندازه گیری می شود، به آن Sp02 گفته می شود.

آیا یک پالس اکسیمتر می تواند حمله قلبی را تشخیص دهد؟

هدف از پالس اکسیمتری این است که بررسی کنید قلب شما به چه میزان اکسیژن را در بدن شما پمپاژ می کند. این ممکن است برای نظارت بر سلامتی افراد با هر نوع شرایطی که می تواند بر میزان اکسیژن خون تأثیر بگذارد مورد استفاده قرار گیرد بخصوص هنگامی که در بیمارستان هستند، مانند شرایط حمله قلبی یا نارسایی قلبی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *