دماسنج های دیجیتال مادون قرمز

دماسنج های دیجیتال مادون قرمز

دماسنج های دیجیتال مادون قرمز برای تشخیص دمای بدن در صورت وجود تب ، یکی از علائم کروناویروس استفاده می شود. این دماسنجها با سنجش انرژی مادون قرمز تابش یافته توسط بدن ، دمای انسان را بررسی می کنند.

افزایش ناگهانی تعداد موارد جدید بیماری کروناویروس (COVID-19) باعث شده است که همه در سراسر جهان برای جلوگیری از گسترش آن اقداماتی انجام دهند. از زمان ابتلا به این بیماری کشنده، نیاز به بررسی منظم دما وجود دارد. دما در چنین مواردی با استفاده از دماسنج جیوه بررسی نمی شود. برای این کار، دفاتر، فرودگاه ها، مراکز و هتل ها از دماسنجهای تفنگی مخصوص پیشانی استفاده می کنند که به آن دماسنج مادون قرمز نیز گفته می شود. این دماسنج ها با سنجش انرژی مادون قرمز تابش یافته توسط بدن، دمای انسان را بررسی می کنند. دماسنج های مادون قرمز برای تشخیص دمای بدن در صورت وجود تب، یکی از علائم کروناویروس استفاده می شود. با این حال ، این یک روش 100٪ دقیق تشخیص موارد COVID-19 نیست.

در حالی که مزیت استفاده از دماسنج مادون قرمز فرآیند “بدون تماس” آن است، درجه حرارت می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از قبیل آب و هوا باشد. فرد می تواند از 2 تا 10 روز طول بکشد تا علائم کروناویروس را نشان دهد. اگر شخصی به ویروس مبتلا شده باشد و هنوز علائم خود را نشان ندهد، دماسنج مادون قرمز قادر به تشخیص نخواهد بود.
بنابراین ، دماسنجهای مادون قرمز ممکن است تخمین دقیقی از افراد آلوده ارائه ندهند. با وجود تقاضا برای این دماسنج های مادون قرمز به شدت بالاست و تهیه آن در بازار مشکل است.

دماسنج های دیجیتال مادون قرمز

چرا دماسنج های مادون قرمز سخت یافت می شوند؟

به عنوان نمونه در آمریکا این ابزار مهم در مبارزه با COVID-19 در قفسه فروشگاه ها در بدترین زمان ممکن ناپدید شده است.پس از منفجر شدن فروش در ماه مارس، و سخت یافت شدن دماسنج های شخصی، مصرف کنندگان حالا راهی ارزان و آسان ندارند برای اینکه بتوانند تشخیص دهند که تب دارند یا ممکن است بخشی از بیماری همه گیر باشد.
این کمبود حتی از کاغذ توالت نیز بدتر است و احتمالاً ماهها مشکل برطرف نخواهد شد مگر اینکه مشتریان حاضر به خرید مدلهای گرانتر شوند.

یک شرکت تامین کننده تب سنج برای خرده فروشان آمریکایی گفت: همیشه “کمبود عرضه و تقاضای زیاد” از این قبیل مشکلات همراه دارد. آقای کوهن مدیر عامل این شرکت در ادامه گفت: خرابی زنجیره تأمین به چین باز می گردد و این باعث می شود حدود 90٪ یا بیشتر از دماسنج های محبوب که معمولاً در فروشگاه های آمریکایی مانند Walgreens، CVS Health و Rite Aid یافت میشد دیگر قابل تهیه نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *